← Strona główna Grupy PFR

Centralny Dom Technologii wystartował z nową ofertą dla szkół

Fundacja PFR
Centralny Dom Technologii wystartował z nową ofertą dla szkół

Nowoczesna edukacja to specjalność Centralnego Domu Technologii (CDT). Wraz z początkiem roku zespół CDT zaprezentował ofertę zajęć dla szkół na semestr wiosenny. Wśród nich nowość – zajęcia hybrydowe, na które dostarczane są roboty oraz tablety dla uczniów. Oprócz zajęć z obszaru programowania, projektowania graficznego czy robotyki, zespół edukatorów proponuje młodzieży zajęcia z cyfrowej przedsiębiorczości! 

Warsztaty realizowane w tym semestrze szkolnym w CDT kierowane są do uczniów już od pierwszej klasy szkoły podstawowej. Oprócz najbardziej popularnych i poszukiwanych kursów z programowania czy projektowania graficznego realizowanych w pełni zdalnie, przygotowano pierwsze na rynku edukacyjnym bezpłatne zajęcia dla klas prowadzone w formule hybrydowej. Polegają one na tym, że po zarejestrowaniu przez nauczyciela swojej klasy, zespół Centralnego Domu Technologii  zapewnia uczniom roboty oraz tablety na miejscu w szkole, dzięki czemu uczą się oni programowania na urządzeniach, które mogą dotknąć i obserwować w klasie. Dzieci, uczestniczące w zajęciach, z wielkim zainteresowaniem śledzą kolejne etapy przekazywanej wiedzy, szczególnie, gdy szybko widzą rezultat swoich działań. To właśnie oferują zajęcia z robotami dostępnymi w klasie. Urządzenia są dostarczane do uczniów klas 1-3 szkół podstawowych w całej Polsce. W czasie zajęć nauczycielowi towarzyszy edukator Centralnego Domu Technologii, który zdalnie prowadzi zajęcia oraz odpowiada na pytania uczniów.

Dla uczniów szkół ponadpodstawowych również przygotowano atrakcyjną propozycję – bezpłatne zajęcia zdalne z cyfrowej przedsiębiorczości realizowane we współpracy z ekspertami firmy Allegro. Dotychczas  wzięło w nich udział już ponad 280 uczniów ze szkół z całej Polski. Warsztaty online „Cyfrowa przedsiębiorczość” to przede wszystkim praktyczna nauka podstaw przedsiębiorczości
w angażującej i dynamicznej formie. Uczestnicy i uczestniczki warsztatów wcielają się na nich w rolę przedsiębiorców prowadzących własną firmę zajmującą się sprzedażą internetową. W konsekwencji młodzież zaczyna ze sobą rozmawiać, dyskutować, współpracować oraz angażować się w późniejsze zadania.

Scenariusz przygotowany z praktykami z Allegro zakłada, że uczestnicy jako właściciele firmy wprowadzają na rynek nowy, przełomowy produkt. Aby odnieść sukces, muszą przejść przez „sprzedażowy sprint”, czyli szereg podstawowych procesów związanych z rynkiem e-commerce, które powinien poznać każdy początkujący przedsiębiorca. Uczestnicy i uczestniczki uczą się określać grupę odbiorców, analizować dane rynkowe, tworzyć ofertę dopasowaną do potrzeb klienta oraz kreować reklamy nowego produktu do social mediów. To miejsce, gdzie edukator znika, a stery przejmują uczniowie. To również moment, kiedy początkowa współpraca zaczyna przynosić konkretne efekty. Tworzone są nazwy firm, nowe produkty, powstają wnikliwe analizy i najbardziej odlotowe hasła marketingowe. Każdy warsztat to inna grupa i inne pomysły, a zatem inne ścieżki rozwoju firmy.

To również moment, kiedy młodzież najbardziej zaskakuje edukatorów i nauczycieli swoją pomysłowością.

Pracując w grupach, uczniowie i uczennice przechodzą kolejno przez procesy zbliżone do autentycznych procesów sprzedażowych i marketingowych w świecie e-commerce. Uczestnicy pytani przed warsztatami o swoje doświadczenia ze sprzedażą w sieci, sami często wymieniają portale takie jak Allegro, Olx czy Vinted, jako miejsca, w których nie tylko kupują, ale również sprzedają różnego rodzaju rzeczy. Dzięki warsztatom zdobywają zatem wiedzę przydatną nie tylko na późniejszej ścieżce zawodowej, ale również w codziennym korzystaniu z internetowych sklepów i portali sprzedażowych.

– mówi Zbyszek Bujak, edukator Centralnego Domu Technologii prowadzący zajęcia Cyfrowa przedsiębiorczość

Najlepszy dowód na to jak mocno uczestnicy identyfikują się z tematem przedsiębiorczości to pomysły, które tworzą podczas zajęć. Czy pomyśleliście kiedyś, że kubek termiczny utrzymujący przez dłuższy czas temperaturę, to o wiele lepsze narzędzie do transportu domowego obiadu, niż popularny i przysłowiowy już „słoik”? Otóż uczestnicy zajęć „Cyfrowa przedsiębiorczość” w CDT pomyśleli!

Wszystkie warsztaty dla klas realizowane w Centralnym Domu Technologii trwają 90 minut i są bezpłatne dla szkół publicznych. Zachęcamy do rejestracji.

Fundacja PFR
Poprzedni artykuł
Fundacja PFR przekazała samochód rodzicom pięcioraczków
Edukacja i zrównoważony rozwój – podsumowanie pierwszej z cyklu debat CDTalks
Następny

Zainteresują Cię również