Przejdź do treści
Nauczycielu

Zapraszamy na stacjonarne szkolenie STEAM! Zapisz się

Zrównoważony rozwój Edukacja Technologie i innowacje Przedsiębiorczość Aktywny

Cyfrowy Kierunkowskaz

Projekt „Cyfrowy Kierunkowskaz" realizowany jest w ramach Programu „Młodzi kompetentni warszawiacy w swoim mieście 2023-2024". Prowadzimy stacjonarne warsztaty dla klas szkół podstawowych i średnich znajdujących się w obrębie m. st. Warszawy.

Na warsztaty zapraszamy zorganizowane grup uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych znajdujących się w obrębie m. st. Warszawy.

O Projekcie

Warsztaty organizowane są dla grup uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych znajdujących się w obrębie m. st. Warszawy. 
Wszystkie kursy kształtują umiejętności przyszłości, takie jak współpraca z innymi, inteligencja emocjonalna, rozwiązywanie złożonych problemów, kompetencje cyfrowe, myślenie krytyczne oraz kreatywność.

Działania edukacyjne przewidziane w projekcie są tworzone i organizowane przez zespół Centralnego Domu Technologii w duchu metodologii STEAM.

Więcej informacji o Projekcie.

Uczestnicy kursów nauczą się:

  • podstawowych komend programistycznych i jak tworzyć proste, autonomiczne programy,
  • metod prowadzenia konsultacji miejskich i społecznych oraz idei społecznego projektowania przestrzeni,
  • zasad działania obwodów elektrycznych i płytek programistycznych,
  • programować animacje i historie zgodne z duchem komunikacji bez przemocy.

Serdecznie zapraszamy do rejestracji!

Zajęcia odbywają się cyklicznie, kurs obejmuje do 4 lekcji realizowanych podczas 2 spotkań warsztatowych po 90 minut każde. 

Zgłoszenia dokonuje nauczyciel/opiekun.

 

Sprawdź kalendarz zajęć

Tematy warsztatów

laptop
PROGRAMOWALNE HISTORIE (klasy 1-3 SP)

Uczniowie zapoznają się z podstawami programowania wizualnego i tworzenia opowieści w ogólnodostępnym środowisku Scratch Jr. Wymyślą historie dotyczące radzenia sobie z negatywnymi emocjami oraz bazujące na koncepcji porozumienia bez przemocy (NVC), a następnie stworzą własną grę wykorzystując przy tym pętle i instrukcje warunkowe.

precision_manufacturing
WYTRENUJ SWOJEGO ROBOTA (klasy 1-3 SP)

Uczestnicy nauczą się podstaw programowania wizualnego robotów edukacyjnych Photon. Stworzą i zaprogramują własne trasy przejazdu robotów, wykorzystują pętle, instrukcje warunkowe oraz czujniki światła, dźwięku by stworzyć własny program „robota stróżującego”.

bug_report
MOSTY DLA ROBOZWIERZĄT (klasy 2-5 SP)

Kurs łączy edukację ekologiczną i wiślaną z nauką konstruowania. Uczestnicy poznają historię małży pilnujących poziomu zanieczyszczeń w Wiśle, by następnie skonstruować i zaprogramować własne robozwierzęta służące ochronie rzeki oraz stworzą mosty dla robozwierząt, wykorzystując różne przykłady konstrukcji mostów z całej Polski.

pedal_bike
ROWEREM PRZEZ MIEJSKĄ DŻUNGLĘ (1-6 SP)

To nowa propozycja w programie CDT. Warsztaty poświęcone są nauce obsługi Penów 3D oraz podstawom geometrii i prototypowania. Celem zajęć jest nauka współpracy w grupie, celem „wybudowania” możliwie najwyższej konstrukcji. Uczestnicy i uczestniczki wspólnie zastanawiają się nad problemem korków i spalin w mieście oraz problemem niskiego
ruchu rowerowego. Następnie wspólnie konstruują prototypowy rower marzeń dla każdego mieszkańca Warszawy.

location_city
PROJEKTOWANIE MIASTA PRZYSZŁOŚCI (klasy 4-8 SP)

Kurs łączy edukację techniczną i STEAM z zaangażowaniem w idee Inteligentnego Miasta. Uczestnicy poznają zasady projektowania i modelowania przestrzeni miejskiej w 3D oraz podstawy programowania i konstrukcji obwodów elektrycznych za pomocą płytek rozwojowych Microbit.

art_track
NEONOWCY (powyżej 6 klasy SP)

Kurs łączy edukację techniczną z zajęciami artystycznymi i poznawaniem historii Warszawy jako „stolicy neonów”. Zajęcia poświęcone historii neonów, projektowaniu graficznemu, modelowaniu 3D oraz tworzeniu własnych prototypów przy pomocy taśmy LED i mikrokontrolerów.

compost
EKOLOGICZNA KLASA PRZYSZŁOŚCI (powyżej 6 klasy SP)

Kurs łączy edukację technologiczną i STEAM z zaangażowaniem w aranżacje przestrzeni wspólnych (np. szkolnej klasy). Uczestnicy poznają podstawy modelowania i druku 3D oraz obsługi drukarek. uczestnicy zaprojektują własne doniczki do kwiatów oraz stworzą autonomiczny system mierzenia wilgotności oraz podlewania kwiatków z wykorzystaniem płytki Micro:bit oraz zestawu czujników SmartHome.

psychology
SZKOLNI WYNALAZCY (powyżej 7 klasy SP + szkoły ponadpodstawowe)

To nowa propozycja w ofercie CDT. Uczestnicy kursu wcielają się rolę wynalazców i projektantów w zespole Research & Development, którego celem jest stworzenie Inteligentnego Kubka Podróżnego (IKP). Uczestnicy tworzą model kubka przy użyciu programów do modelowania 3D i uczą się wykorzystywać mikrokontrolery oraz podstawy programowania wizualnego w celu wyposażenia swojego prototypu w funkcje smart.

assistant
*MADE WITH AI (powyżej 7 klasy SP + szkoły ponadpodstawowe)

To nowa propozycja w ofercie CDT, łącząca popularne warsztaty o działaniu i uczeniu sztucznej inteligencji z warsztatami z promptingu i wykorzystania AI generatywnych. Uczestnicy i uczestniczki poznają definicję sztucznej inteligencji, sposoby jej uczenia i „trenowania” oraz różnego rodzaju narzędzia A.I. dostępne w Internecie.

business_center
PRZEDSIĘBIORCZY WARSZAWIAK (szkoły ponadpodstawowe)

Zajęcia poświęcone tworzeniu własnego biznesu oraz nauce przedsiębiorczości i kompetencji przydatnych na rynku pracy. Uczestnicy będą planować własny biznes na terenie Warszawy, przy pomocy Design Thinking, zgodnie z celami zrównoważonego rozwoju.

Cyfrowy Kierunkowskaz w liczbach

0
2596
uczestników warsztatów
0
506
godzin dydaktycznych
0
12
tematów przewodnich warsztatów

Poprzednie edycje

Zobacz, kto nas wspiera