Technologiczne wakacje, czyli „Lato w mieście” w Centralnym Domu Technologii
Fundacja PFR oraz Centralny Dom Technologii zapraszają do zapisów na wyjątkowe bezpłatne warsztaty organizowane stacjonarnie w CDT w ramach akcji „Lato w mieście 2022”. Oferta skierowana jest do grup zorganizowanych dzieci i młodzieży z warszawskich szkół w wieku od 7 do 18 lat. Warsztaty obejmują bardzo różnorodną tematykę - od programowania, robotyki, projektowania 3D po cyfrową przedsiębiorczość czy zrównoważony rozwój – do wyboru jest aż 10 zajęć!
Zajęcia mają formę 90-minutowych warsztatów i prowadzone są w sposób interaktywny przy użyciu nowych technologii. Wszystkie odbywają się w Centralnym Domu Technologii w Warszawie przy ul. Krucza 50 (1. Piętro, budynek CeDeT).
Warsztaty będą trwały do 31 sierpnia 2022 r., ale warto nie czekać, bo o przyjęciu decyduje kolejność zgłoszeń!
Aby zapisać grupę, wystarczy zarejestrować ją poprzez formularz online
Na uczestników czekają niezapomniane wakacje technologiczne. Tematy warsztatów:
Zaprogramuj swoją opowieść (dzieci w wieku 7 – 9 lat). Uczestnicy tworzą prostą animację, projektują i programują bohaterów swojej historii. Podczas zajęć przedstawiają różne sposoby radzenia sobie z uczuciem złości. Warsztat łączy naukę podstaw programowania wizualnego dla najmłodszych (w programie Scratch Jr.) z komunikacją bez przemocy (NVC).
Gra w emocje (dzieci w wieku 7 – 9 lat). Warsztat pomyślany jest jako kontynuacja/rozwinięcie warsztatów „Zaprogramuj swoją opowieść”. Uczestnicy warsztatu tworzą prostą grę komputerową w temacie radzenia sobie z emocjami z wykorzystaniem programu Scratch Jr. Grupy mogą podejść do warsztatu bez uczestnictwa w innych, ale rekomendowane jest zapisanie się na pierwszy, wymieniony wyżej warsztat.
Wyprawa robotów (dzieci w wieku 7 – 9 lat). Podczas warsztatu uczestnicy zapoznają się z podstawami programowania robotów. Uczestnicy samodzielnie wymyślają trasę robota edukacyjnego, którą pokonają przy pomocy programowania. Uczestnicy zaprogramują robota korzystając z komend ruchu, reakcji, zmiany świateł i dźwięków.
Robopies (dzieci w wieku 7 – 9 lat). Uczestnicy poznają podstawy programowania robotów. Warsztat pomyślany jest jako kontynuacja/rozwinięcie warsztatów „Wyprawa robotów”. Podczas zajęć uczestnicy zaprogramują robo-psa, posługując się robotem edukacyjnym oraz zaawansowanymi opcjami programistycznymi takimi jak instrukcje warunkowe i pętle. Uczestnicy zaprogramują robota korzystając z komend ruchu, reakcji, zmiany świateł i dźwięków.
Zrób swoją grę (powyżej 9 roku życia). Uczestnicy warsztatu tworzą swoją własną grę, ucząc się przy tym najważniejszych komend używanych w nauce programowania oraz metod analizy i poprawiania programistycznych błędów.
Remix gry (powyżej 9 roku życia). Warsztat pomyślany jest jako kontynuacja/rozwinięcie warsztatów „Zrób swoją grę”. Na zajęciach uczestnicy poznają podstawowe pojęcia i zasady związane z programowaniem i tworzeniem gier za pomocą różnego rodzaju narzędzi interaktywnych i języka programowania wizualnego Scratch.
Zaprojektuj szkołę marzeń (powyżej 10 roku życia). Uczestnicy wcielają się w rolę projektantów szkoły przyszłości i projektują jej model z wykorzystaniem programu do modelowania 3D. Uczestnicy poznają ponadto dalsze możliwości zastosowania tej technologii, takie jak druk 3D, rzeczywistość wirtualna (VR) czy rzeczywistość rozszerzona (AR).
Wstęp do sztucznej inteligencji (powyżej 10 roku życia). Uczestnicy dowiadują się, czym jest sztuczna inteligencja oraz jak wyglądają metody jej uczenia i „trenowania”. Każdy uczestnik poznaje szereg aplikacji opartych na sztucznej inteligencji oraz samodzielnie wykorzystuje metody trenowania AI takie jak uczenie maszynowe czy algorytmy ewolucyjne.
Smart City (od 12 roku życia). Warsztaty z wykorzystaniem klocków Lego, mikrokontrolera Microbit oraz makiety Lego w przestrzeni CDT. Uczestnicy wymyślają nowe sklepy/biznesy/miejsca pracy w Smart City oraz budują ich makietę z Lego.
Bot przewodnik (od 12 roku życia). Warsztat porusza podstawowe zagadnienia związane z podstawami programowania oraz sztuczną inteligencją. Podczas zajęć uczestnicy poznają definicje sztucznej inteligencji oraz mechanizmy stojące za jej tworzeniem i funkcjonowaniem. Celem warsztatu będzie samodzielne stworzenie przez jego uczestników swojej własnej sztucznej inteligencji w formie chatbota.
Miasto otwarte (od 12 roku życia). Zapoznajemy uczniów z metodą Design Thinking. Podczas zajęć uczestnicy samodzielnie zaprojektują własną aplikację odpowiadającą na potrzeby osób w ich wieku. Uczestnicy poznają proces Design Thinking oraz obsługę aplikacji do prototypowania Marvel App.
Do zobaczenia w CDT!