Aktualności
Data publikacji:
23 czerwca 2025
Postępowanie kwalifikacyjne na stanowisko Członka/Członkini Zarządu Fundacji Polskiego Funduszu Rozwoju III Kadencji


Rada Fundacji Polskiego Funduszu Rozwoju z siedzibą w Warszawie
niniejszym ogłasza:
POSTĘPOWANIE KWALIFIKACYJNE NA STANOWISKO
CZŁONKA/CZŁONKINI ZARZĄDU
FUNDACJI POLSKIEGO FUNDUSZU ROZWOJU III KADENCJI
Postępowanie kwalifikacyjne na stanowisko Członka/Członkini Zarządu Fundacji III kadencji („Postępowanie”) odbywa się w oparciu o § 22 ust. 2 statutu Fundacji Polskiego Funduszu Rozwoju z siedzibą w Warszawie („Fundacja”).
- Kandydaci/kandydatki przystępujący do Postępowania powinni spełniać następujące warunki:
- posiadać wykształcenie wyższe lub wykształcenie wyższe uzyskane za granicą uznane w Rzeczypospolitej Polskiej, na podstawie przepisów odrębnych,
- posiadać co najmniej 5 – letnie doświadczenie zawodowe (okres zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, powołania, wyboru, mianowania, spółdzielczej umowy o pracę, lub świadczenia usług na podstawie innej umowy lub wykonywania działalności gospodarczej na własny rachunek),
- legitymować się doświadczeniem i kwalifikacjami niezbędnymi dla realizacji obowiązków członka zarządu Fundacji,
- spełniać inne niż wymienione w pkt 1)-3) powyżej wymogi określone w przepisach odrębnych, a w szczególności nie naruszać ograniczeń lub zakazów zajmowania stanowiska członka Zarządu w spółkach handlowych,
- korzystać z pełni praw publicznych,
- posiadać pełną zdolność do czynności prawnych,
- kandydatem/kandydatką nie może być osoba, która spełnia przynajmniej jeden z poniższych warunków:
- pełni funkcję społecznego współpracownika albo jest zatrudniona w biurze poselskim, senatorskim, poselsko-senatorskim lub biurze posła do Parlamentu Europejskiego na podstawie umowy o pracę lub świadczy pracę na podstawie umowy zlecenia lub innej umowy o podobnym charakterze,
- wchodzi w skład organu partii politycznej reprezentującego partię polityczną na zewnątrz oraz uprawnionego do zaciągania zobowiązań,
- jest zatrudniona przez partię polityczną na podstawie umowy o pracę lub świadczy pracę na podstawie umowy zlecenia lub innej umowy o podobnym charakterze,
- pełni funkcję z wyboru w zakładowej organizacji związkowej lub zakładowej organizacji związkowej spółki z grupy kapitałowej,
- aktywność społeczna lub zarobkowa kandydata/kandydatki rodzi konflikt interesów wobec działalności Fundacji,
- była skazana prawomocnym wyrokiem za przestępstwo umyślne ścigane z oskarżenia publicznego lub przestępstwo skarbowe;
- przeciw kandydatowi/kandydatce toczy się postępowanie karne lub postępowanie karne skarbowe,
- kandydat/kandydatka pełni funkcję publiczną lub zajmuje stanowisko publiczne, o których mowa w ustawie z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ograniczeniu prowadzenia działalności gospodarczej przez osoby pełniące funkcje publiczne.
- Dodatkowymi atutami kandydata/kandydatki na stanowisko Członka/Członkini Zarządu Fundacji III kadencji będą:
- wykształcenie z kierunków nauk społecznych lub zarządzanie, w tym studia podyplomowe,
- doświadczenie w zarządzaniu fundacjami,
- doświadczenie i wiedza w zakresie pozyskiwania i rozliczania grantów i dotacji, w tym z Unii Europejskiej,
- znajomość dotychczasowej działalności Fundacji oraz głównych obszarów jej aktywności w oparciu o ogólnodostępne informacje opublikowane na stronach internetowych,
- znajomość zagadnień ESG,
- ogólna znajomość specyfiki grupy kapitałowej PFR w oparciu o ogólnodostępne informacje opublikowane na stronach internetowych oraz wynikające z powszechnie obowiązujących przepisów prawa,
- wiedza w zakresie prawa pracy oraz przepisów ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie,
- znajomość zasad funkcjonowania organizacji pozarządowych,
- znajomość zasad związanych z zarządzaniem i kierowaniem zespołem pracowników.
- Zgłoszenie kandydata/kandydatki powinno zawierać:
- list motywacyjny,
- życiorys (CV), w tym adres do korespondencji, adres poczty elektronicznej i numer telefonu kontaktowego,
- oświadczenia kandydata/kandydatki o:
- akceptacji zasad i trybu przeprowadzania Postępowania,
- spełnianiu warunków, o których mowa w ust. 1 niniejszego Ogłoszenia,
- zgodzie na przetwarzanie danych osobowych dla potrzeb prowadzonego Postępowania,
- zapoznaniu się i akceptacji „Obowiązku informacyjnego” stanowiącego Załącznik nr 1 do niniejszego ogłoszenia.
- Oświadczenia kandydata/kandydatki, o których mowa w ust. 3 pkt 3) powyżej powinny zostać złożone wedle wzoru stanowiącego Załącznik nr 2 do niniejszego Ogłoszenia.
- Dokumenty, o których mowa w ust. 3 powyżej powinny zostać (i) podpisane przez kandydata/kandydatkę kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub (ii) stanowić skany podpisanych odręcznie oryginałów.
- Komplet dokumentów, o których mowa w ust. 3 powyżej, należy wysłać w formie elektronicznej (w formacie pdf) na adres e-mail: [email protected] w terminie do godz. 17:00 w dniu 4 lipca 2025 roku (decyduje data i godzina ich wpływu na wskazaną skrzynkę e-mail). Wskazany adres mailowy służy jedynie do składania aplikacji i nie jest adresem do korespondencji związanej z Postępowaniem.
- E-mail stanowiący zgłoszenie, do którego zostaną załączone dokumenty, powinien być zatytułowany „Zgłoszenie w postępowaniu kwalifikacyjnym na Członka/Członkinię Zarządu Fundacji PFR”.
- Zgłoszenia kandydatów złożone po upływie terminu określonego dla ich przyjmowania nie podlegają rozpatrzeniu.
- Wszyscy kandydaci, których zgłoszenia spełniają wymogi formalne zostają zakwalifikowani do II etapu Postępowania.
- Na żądanie Rady Fundacji kandydat/kandydatka jest obowiązany/obowiązana do przedstawienia Radzie Fundacji oryginałów lub notarialnie poświadczonych dokumentów lub urzędowych odpisów dokumentów poświadczających spełnianie przez kandydata/kandydatkę warunków, o których mowa w ust. 1 niniejszego ogłoszenia, pod rygorem wykluczenia z dalszego udziału w Postępowaniu.
- Rozmowy kwalifikacyjne z kandydatami spełniającymi warunki zawarte w ogłoszeniu będą przeprowadzane przez Radę Fundacji w siedzibie Fundacji nie wcześniej niż od dnia 9 lipca 2025 roku, z zastrzeżeniem, że o dokładnej dacie, miejscu i godzinie przeprowadzenia rozmów kwalifikacyjnych kandydaci spełniający wymogi zostaną powiadomieni telefonicznie lub na adresy poczty elektronicznej wskazane w zgłoszeniach kandydatów. Rada Fundacji zastrzega możliwość przeprowadzenia poszczególnych lub wszystkich rozmów z kandydatami za pomocą środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość, o czym poinformuje kandydatów z odpowiednim wyprzedzeniem. Niestawienie się kandydata/kandydatki w oznaczonym terminie i miejscu jest równoznaczne z rezygnacją kandydata/kandydatki z udziału w Postępowaniu.
- Podczas rozmowy kwalifikacyjnej z kandydatem/kandydatką na stanowisko Członka/Członkini Zarządu Fundacji III kadencji oceniane będą w szczególności:
- znajomość dotychczasowej działalności Fundacji oraz głównych obszarów jej aktywności w oparciu o ogólnodostępne informacje opublikowane na stronach internetowych;
- wiedza w zakresie pozyskiwania i rozliczania grantów i dotacji, w tym z Unii Europejskiej;
- wiedza w zakresie prawa pracy oraz przepisów ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie;
- znajomość zasad funkcjonowania organizacji pozarządowych;
- znajomość zasad związanych z zarządzaniem i kierowaniem zespołem pracowników.
- W czasie rozmowy kwalifikacyjnej kandydat/kandydatka powinien przeprowadzić krótką (maksymalnie 10 minut) prezentację dotyczącą kierunków rozwoju Fundacji.
- Rada Fundacji może podjąć decyzję o przeprowadzeniu dodatkowych rozmów kwalifikacyjnych z nie więcej niż trzema kandydatami, którzy otrzymali największą liczbę punktów w ramach II etapu Postępowania.
- W zależności od profilu zawodowego i dotychczasowego doświadczenia zawodowego wybranego/wybranej kandydata/kandydatki, Rada Fundacji może zaproponować mu/jej stanowisko Prezesa/Prezeski Zarządu albo stanowisko Członka/Członkini Zarządu Fundacji.
- Rada Fundacji powiadomi kandydata/kandydatkę o zakończeniu Postępowania na piśmie, na adres korespondencyjny lub na adres poczty elektronicznej wskazany w zgłoszeniu. Rada Fundacji pomija w protokole z Postępowania dane osobowe kandydatów, którzy nie zostali powołani w skład Zarządu Fundacji.
- Fundacja nie ponosi kosztów związanych z uczestnictwem w Postępowaniu. Rada Fundacji może w każdym czasie, bez podania przyczyn, zakończyć postępowanie kwalifikacyjne bez dokonania wyboru.