Pomyśl zanim klikniesz follow. Miej finanse pod kontrolą – Fundacja PFR włącza się w obchody Global Money Week 2025


Fundacja Polskiego Funduszu Rozwoju od początku swojej działalności konsekwentnie realizuje misję promowania postaw przedsiębiorczych oraz edukacji ekonomicznej. Włączyliśmy się również w międzynarodowe obchody Global Money Week (GMW), wspierając globalną kampanię OECD/INFE, której celem jest budowanie finansowej świadomości młodego pokolenia.
Światowy Tydzień Pieniądza jest coroczną międzynarodową kampanią z zakresu edukacji finansowej na rzecz dbania o to, by dzieci i młodzież od najmłodszych lat zyskiwały świadomość finansową i stopniowo rozwijały wiedzę, umiejętności, a także kształtowały postawy i zachowania niezbędne do podejmowania racjonalnych decyzji finansowych i docelowo uzyskały finansowy dobrostan i finansową odporność.
W ramach tegorocznej edycji GMW, skupionej pod hasłem „Pomyśl zanim klikniesz follow. Miej finanse pod kontrolą”, proponujemy szereg aktywności i przypominamy część materiałów, które na przestrzeni lat stworzyliśmy, aby przypomnieć szerszemu gronu o dostępnych pomocach naukowych. Działania kierujemy do zróżnicowanej grupy odbiorców, dzieci i młodzieży oraz osób dorosłych.
Włączenie się w GMW 2025 podkreśla strategiczne zaangażowanie naszej Fundacji w globalne inicjatywy, które odpowiadają na współczesne wyzwania – od cyberzagrożeń po wpływ mediów społecznościowych na decyzje finansowe młodzieży. Staramy się brać czynny udział w kształtowaniu przyszłych uczestników rynku finansowego, łącząc lokalne działania z międzynarodowym wymiarem kampanii.
Organizatorem kampanii GMW jest Międzynarodowa Sieć ds. Edukacji Finansowej działająca przy Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju – OECD/INFE.
Urząd Komisji Nadzoru Finansowego pełni rolę koordynatora kampanii GMW na gruncie krajowym. Koordynacja GMW odbywa się w ramach projektu edukacyjnego Centrum Edukacji dla Uczestników Rynku – CEDUR.