Edukacja Technologie i innowacje Archiwalny

Edukacja STEAM

„Edukacja STEAM w szkole” to program skierowany do nauczycieli i edukatorów służący wspieraniu i rozwijaniu kompetencji. 

Podstawowym założeniem jest rozwój w obszarze aktywnego wykorzystania metody STEAM, samodzielnego tworzenia i projektowania lekcji oraz budowania współpracy między nauczycielami i uczniami w celu skutecznego nauczania.

O Programie

Program skierowany jest do nauczycieli i edukatorów, ma na celu wspieranie i rozwój kompetencji, kładzie nacisk na aktywne wykorzystanie metody STEAM, samodzielne tworzenie i projektowanie lekcji oraz budowanie współpracy między nauczycielami i uczniami w celu skutecznego nauczania.

Celem Projektu jest rozwój kadry pedagogicznej w zakresie nowoczesnego nauczania.

Uczestnicy Programu otrzymali bezpłatne 3-dniowe intensywne szkolenie w zakresie innowacyjnych metod nauczania, nocleg, wyżywienie i zwrot kosztów przejazdu, wsparcie doświadczonych mentorów z Polski (Centralny Dom Technologii) i Norwegii w realizacji własnego projektu edukacyjnego, dołączenie do grupy nauczycieli używających technologii w nauczaniu, angażujących uczniów w szkole i poza nią, aktywnie rozwijających się zawodowo oraz certyfikat ukończenia Programu.

Realizując nasz projekt „Edukacja STEAM w szkole” korzystamy z dofinansowania o wartości 17 255 EUR, które otrzymaliśmy od Islandii, Liechtensteinu i Norwegii w ramach Funduszy EOG.

Elementy programu

cast_for_education
Warsztaty

Trzydniowe praktyczne warsztaty dla nauczycieli prowadzone przez ekspertów z Polski i Norwegii.

diversity_2
Debata

Wydarzenie online 7 marca 2022 r. „Projekty edukacyjne – STEAM w szkole” w ramach cyklu „CDTalks, czyli debaty o edukacji”.

 

 

 

list_alt
Raport

Podczas debaty „Projekty edukacyjne – STEAM w szkole” zaprezentowano raport stworzony przez zespół edukacyjny CDT. W raporcie wskazano w jaki sposób wykorzystywać nowoczesne metody edukacji w szkole.

Szkolenia dla nauczycieli

Udział w Programie to realna szansa dla uczestników na rozwój dotychczasowych umiejętności, a także okazja do zdobycia nowych. Uzyskana wiedza ma być pomocna w codziennej pracy i rozwijaniu kompetencji u swoich uczniów.

Dzięki udziałowi w Programie każdy uczestnik:

  • rozwija umiejętności w zakresie projektowania i budowania kreatywnych doświadczeń edukacyjnych,
  • włącza nowoczesne technologie do praktyki pedagogicznej oraz budować pewność siebie i biegłość w metodach nauczania opartego na doświadczeniu,
  • pracuje z narzędziami i technikami takimi, jak facylitacja i myślenie projektowe,
  • ćwiczy rozwijanie kompetencji przyszłości u uczniów,
  • wzmacnia swoje kompetencje w realizowaniu procesu edukacyjnego.

Poznaj Trenerów

Trenerami prowadzącymi zajęcia są doświadczeni praktycy z Newschool. To norweska organizacja, która specjalizuje się w szkoleniach, które umożliwiają nauczycielom budowanie zespołów, inspirowanie uczniów i wprowadzanie zmian w angażującej i kreatywnej edukacji.

Kobieta na zajęciach pisze po tablicy

Raport

Zapoznaj się z raportem ewaluacyjnym

„Edukacja STEAM w szkole. Jak zastosować nowoczesne metody edukacji w twojej klasie?”

 

Pobierz plik

Partner

Patron medialny